نحوه ی کارکرد پکیج های دیواری

تعمیرات پکیج دیواری در یزد

 

امروزه پکیج های دیواری جای خود را در منازل و آپارتمان ها با عملکرد بسیار مناسب و جای گیری کم محکم کرده است. میتوان گفت گرمای امروزه‌ی منازل کوچک و بزرگ را مدیون پکیج های امروزه هستیم.حال در رشت تکنیک به بررسی ایم عملکرد میپردازیم.

نحوه ی کارکرد پکیج دیواری

برای درک راحت تر نحوه عملکرد پکیج دیواری بهتر است با مکانیسم آن آشنا شویم. در مجموعه ی پکیج های  دیواری، سنسوری  برای مسیر آب وجود دارد که وقتی که فلکه‌ی آب گرم را باز می‌کنیم این قطعه شروع به کار می‌کند و آن را تشخیص می‌دهد. پس جرقه زدن پکیج و گاز، هردو همزمان وارد  مشعل آب گرم میشود و آن  را روشن میکند. و در مرحله ی بعد مبدل حرارتی، آبی را که درآن درجریان است را شروع به  گرم  کردن می‌کند. در برخی از پکیج‌های مبدل حرارتی دیگری هم وجود دارد که با دوباره به کار گیری گرمای بخار خروجی، آب وارد شده را ابتدا مقداری  گرم می‌کند. از طرف دیگرقطعه ای وجود دارد به نام ترموستات که وظیفه ی مهمی در پیکج دارد که میزان  گازورودی را  که به طرف مشعل می‌روند را تنظیم کرده تا مقدار دما را تنظیم میکند.

عملکرد کنترلی پکیج

در پکیج های دیواری یک تنظیم کننده الکترونیکی قرار دارد. وظیفه ای که دارد این است که بتواند ورود گاز، مودولاسیون، گرما، جرقه و همین طور جریان گاز را تنظیم و هماهنگ کند. در واقع ایمنی پکیج را این واحد برعهده دارد. تا در مواقع اضطراری مانند یک قطع کن اتوماتیک گاز زمانی وارد عمل شود.

ترتیب شروع به کار پکیج

برای درک چگونگی عمل پکیج ها باید با نحوه شروع به کار آن آشنا شویم. وقتی که هر شخصی فلکه را باز ‌کند؛ سنسوری که دراین مطلب به شرح آن پرداخته بودیم تا جریان آب وصل شد عملکرد آن  شروع به گرم کردن آب میپردازد.برخی از پکیج های پیشرفته از این بابت بسیار سریع تر این کار را انجام می‌دهند. و حتی سیستم احتراقی متنوعی دارند که مثلا هوا را در محفظه احتراق مبحوس میکند و بعد گاز و جرقه را همزمان انجام می‌دهد.در مصرف گاز و سریع روشن شدن بهینه تر عمل میکنند.

گرم شدن آب

مشعل روشن شده ی پکیج، آب را که در مسیر مار پیچ مانندی که حرکت میکند گرم میکند؛ آب از دیواره های پکیج بالاترین میزان درجه گرما را می‌گیرد. البته در برخی پکیج ها از مقداربخار خروجی  دوباره استفاده می‌کنند و در مسیر آب به گرم شدن سریع تر آن می‌پردازد.

تنظیم دمای پکیج

با بررسی مطالبی که ذکر شد با عملکر کلی پکیج آشنا شدیم.حال به بررسی دمای ایجاد شده میپردازیم.در شرکت های تولیدی درجه ی دمای آب بصورت استاندارد منطقه ای تنظیم میشود که حدودا 50 درجه ی سانتی گراد است. البته  ممکن است گرمای آب وارده و جریان با همدیگر تفاوت داشته باشند؛که در نتیجه ECU مقدار جریان گاز ورودی مشغل را کنترل می‌کند تا دمای آب در یک میزان ثابت نگه داشته شود. البته در برخی از دستگاه پکیج ها کنترل گرهایی وجود دارد که میتوان به اشخاص این امکان را بدهد که خودشان بتواند دمای پکیج را زیاد و کم کنند.

این یک قابلیت بسیار مفیدی است که در برخی پکیج ها استفاده شده است.چرا که افراد میتوانند دمای مد نظر خود را در هر فصلی تنظیم کنند.و به مقدار مورد نیازشان برسانند.در حالت های پیشرفته این امکان وجود دارد که با نرم افزار های تلفن همراه هم از راه دور کنترل کرد.

منابع تغذیه پکیج

برای کارکرد دستگاه پکیج باید منابع تغذیه ای وجود داشته باشد.مثلا در برخی از پکیج ها از باطری برای منبع تغذیه استفاده میکنند و در هنگامی که برق نیست هم پکیج کامل کار می‌کند.

یک مدل دیگری تامین تغذیه وجود دارد که در پکیج های پیشرفته استفاده میشود و قیمت بالا تری نسبت به بقیه پکیج ها دارد و جای بیشتری اشغال میکند.این مدل یشرفته به صورتی است که توربین هایی در ورودی جریان آب قرار دارد که تلید برق میکند و آن را در جریان عملکرد خود استفاده میکند و نیازی به برق مجزا ندارد.نصب اینگونه پکیج ها سخت تر است و نیاز به تخصص دارد.

[/ux_image_box]
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نحوه ی کارکرد پکیج های دیواریتماس با ما: 03591011297