سرد و گرم شدن آب پکیج

سرد و گرم شدن آب پکیج

پکیج ها مهمترین بخش گرمایش را در منازل برعهده دارند.پکیج ها هم کارکرد اصلیشان در فصول سرد سال است.پکیج ها مانند سایر لوازم کاربردی منزل گاها دچار مشکلاتی میشوند.یکی از اصلی ترین مشکلات که بیشتر آزاردهنده است، سرد و گرم شدن آب پکیج است.اگر شما هم در بیشتر مواقع به این مشکل برخوردید با مطالعه ی این مقاله دانش کافی راجب این مشکل بدست خواهید آورد.و حتی اگر دانش کافی داشته باشید خودتان دست به تعمیرات بزنید.اما اگر غیر از این است با مراکز تخصصی تماس بگیرید تا تعمیرات بصورت حرفه ای تر دنبال شود.

مرکز یزد تکنیک از جمله خدمات دهنده در این زمینه است و با سابقه و تجربه ی خود از تکنسین خاص استفاده می کند.حال به بررسی دقیق تر این مشکل می پردازیم:

  • افت فشار آب در ساختمان
  • فشار زیاد آب سرد
  • خرابی قطعات پکیج
  • خرابی سنسور آب گرم
  • تنظیم نشدن شعله ی پکیج
  • معیوبی فلومتر
  • عدم سرویس به موقع پکیج

افت فشار آب در ساختمان

افت فشار آب یکی از عوامل سرد و گرم شدن آب پکیج است.فشار آب اگر با یک روند مطلوب به پکیج نرسد پکیج نمیتواند گرمای مطلوبی را برای منزل شما بوجود بیاورد.مشکلات فشار آب می تواند از ساختمان  یا منطقه مشکل داشته باشد.پس در صورت موتجه با چنین مشکلی ابتدا به بررسی فشار آب بپردازید.

فشار زیاد آب سرد

وقتی که فشار آب سرد ورودی به پکیج زیاد باشد.پروسه ی گرم کردن آب و روشن شدن مشعل که در حد معمولی تنظیم شده است دیر به دیر اتفاق می افتد.و این تاخیر در گرم کردن یکی دیگر از عوامل بوجود آمدن مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج است.

خرابی قطعات پکیج

پکیج ها هم مانند سایر لوازم برقی از قطعاتی ساخته شده است.این قطعات بصورت همزمان و هماهنگ باهم باعث عملکرد پکیج می شوند.در اینگونه وسیله های کاربردی کار هر قطعه به کار سایر قطعه ها مربوط میشوند و این قطعه ها بصورت پیوسته و پشت هم می توانند عملکرد مطلوبی از پکیج را بوجود بیاورند.حال اگر هر قطعه ای معیوب شود، کار سایر قطعات را هم به مشکل می اندازد و هماهنگی بین قطعات بهم می ریزد.این مورد هم یکی دیگر از عوامل مهم و اصلیه سرد و گرم شدن آب پکیج است.

خرابی سنسور آب گرم

سنسور آب گرم وظیفه ی تنظیم دمای و اندازه ی گیری را برعهده دارد.این سنسور اگر به مشکی برخورد کند در پکیج ارور و خطایی نمایش داده نمی شود و اطلاعات غلط دمایی در سیستم پکیج اجرا می شود و باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود.

تنظیم نبودن شعله ی پکیج

در پکیج ها حالتی وجود دارد که شعله باید بصورت شعله بلند تنظیم شده باشد.مثلا ارتفاع شعله در پکیج ها باید حدودا 3/5 محفظه ی احتراق باشد.ابن ارتفاع در پکیج های مختلف متفاوت است. بصورت اصولی و استاندارد در دفترچه ی راهنمای پکیج شما درج شده است.اگر ارتفاع شعله ی پکیج شما متناسب تنظیم نشده باشد وقتی آب با فشار پایین وارد چرخه ی پکیج شود.دمای آب سریع به دمای زیادی تر از حد معمول می رسد و پکیج اتومات می شود و سیستم را خاموش میکند و بعد از مدتی دوباره روشن میکند.این روند که مدام تکرار شود باعث سرد و گرم شدن آب پکیج می شود.

معیوبی فلومتر

فلومترها با سنسور هایی که دارند وظیفه ی بررسی دبی آب گرم را دارد.اگر فلومتر خراب شده باشد این اندازه گیری را به اشتباه محاسبه می کند که حاصل سرد و گرم شدن آب پکیج می شود.در پکیج های قدیمی بجای فلومتر از فلوسویچ استفاده می شود که دقیقا وظیفه ی فلومتر را انجام می دهد.

عدم سرویس به موقع پکیج ها

پکیج ها همانطور که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم با عملکرد هماهنگ قطعات کار خود را انجام می دهد حال اگر قطعه ای مشکل داشته باشد عملکرد پکیج کور میشود.از این رو پکیج ها تقریبا هر ساله باید سرویس منظمی داشته باشند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سرد و گرم شدن آب پکیجتماس با ما: 03591011297